Yaşam

Afet Yönetiminde Kamu Algısını Yöneten Temel Meslek: Halkla İlişkiler

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD), İstanbul Aydın Üniversitesi İrtibat Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ve İstanbul Aydın Üniversitesi Afet Eğitimi Uygulaması iş birliğinde 9 Haziran 2023 tarihinde İstanbul Aydın Üniversitesi Halit Aydın Yerleşkesinde düzenlenen “Afet Yönetiminde” ve Araştırma Merkezi (AFAM). “Halkla İlişkilerin Rolü ve İşlevi” başlıklı çalıştayın sonuç bildirgesi yayınlandı.

 

Afet öncesi, sırası ve sonrasında halkla ilişkiler profesyonellerinin görev ve sorumluluklarının ele alındığı çalışmada, halkla ilişkiler disiplininin afet yönetimi ile ilişkisi ve bu süreçteki rolü irdelenmiştir:

Afet yönetiminin hangi alanlarında genel iletişim uygulamaları kullanılabilir? ,

Halkla ilişkiler eğitim süreci için içerik ve yapısal değişiklikler neler olabilir? ,

Uygulama için meslek kuruluşlarının kural ve standartları ,

Halkla ilişkiler profesyonellerinin sorumlulukları ile

Kurum ve kuruluşların sağlaması gereken kriterlerBeş oturumdan oluşan çalıştaya iş dünyası, sivil toplum kuruluşları ve akademi dünyasından değerli isimler katkı sağladı.

 

Herhangi bir afet, kriz ya da acil durumda doğal olarak bilgilendirme misyonu taşıyan halkla ilişkiler profesyonelleri; ” Afet Yönetimi”sırasında doğrubilgi üretmek ve paylaşmak, güven oluşturmak, kamu yararı sağlamak, güncel algı ve eğilimleri belirlemektir. “araştırma” , “bilgi vermek” , “oryantasyon” , “ bir araya getirmek”  Ve   “dezenformasyonla mücadele” sorumluluklarını yerine getirir.

 

Çalıştayın ardından yayınlanan sonuç bildirisinde, bilginin doğru bir kaynaktan alınması ve kamuoyu ile bağlantılı olarak tek bir merkezden yaygınlaştırılmasının değerli olduğu ve bu kaynağın Türkiye’nin çatı kuruluşu olan TÜHİD olarak belirlenmesi gerektiğine karar verildi. uygulayıcılar ve profesyonel kuruluşlar için meslek. İlgili kurumlarla işbirliği yapacak bir platformun oluşturulması konusunda fikir birliğine varıldı. Ancak kurumlarda irtibat profesyonelleri veya halkla ilişkiler departmanlarının karar alma sistemlerine dahil edilmesinin bir gereklilik olduğu konusunda fikir birliğine varılmıştır.

 

Afet Bağlantısında Kamu Çıkarlarının Rolü çalıştay sonucu; İş dünyası, sivil toplum kuruluşları ve akademi dünyasından uzmanların ortak paydada buluştuğu öne çıkan iddialar şu şekilde sıralanıyor:

  • Afet ve acil durum süreçlerinde ortak bir dil oluşturmak, gerçek bir temas kurmak ve uygulamak için profesyonellere, ilgili meslek kuruluşlarına ve STK’lara yönelik kavramsal eğitim çalışmaları yapılmalıdır.
  • Akreditasyon süreçlerinde irtibat fakültelerinin kendi bölümleri için bir kriter olarak afet bağlantısını araması sağlanmalıdır.
  • Afet irtibatı konusunda eğitim içerikleri oluşturulurken halkın afet algısının belirlenmesi gerekmektedir. Bu nedenle hem toplum hem de halk için afet algısı araştırmalarına ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Çağın en değerli sorunlarından biri olan afetler için meslek kuruluşlarının yönetmelik veya tüzüklerini güncellemeleri gerekmektedir. Afete dayanıklı toplumlar inşa etmek için profesyonel gerekliliklerle uyumlu başka bir unsurda veya kısımda olmalıdır.
  • Meslek kuruluşlarının afetlerden çıkarılan dersler doğrultusunda bilgi üretebilmeleri, doğru bilgi kaynaklarını tespit edebilmeleri veya oluşturabilmeleri için bilgiye odaklı yaklaşımlar geliştirilmelidir. Mesleğin gerekleri kapsamında neler yapılması gerektiğini belirten ve uluslararası alanda iyi örneklerden beslenen kılavuzlar oluşturulmalıdır. Bu rehberlerde yer alacak içerikler kurumsallaştırılmalı ve sürekliliği sağlanmalıdır.
  • Halkla ilişkiler uzmanları da irtibat yönetimini kurumlarındaki risklere göre planlamalıdır. Bu planlar sadece ulusal düzeyde sınırlandırılmamalı, gerektiğinde uluslararası boyutu da dikkate alınmalıdır.
  • Halk, olağan zamanlarda afetlerle ilgilenmiyor. Bu nedenle afet riski altındaki bir bölgede hizmet veren her kurum konunun kendi gündeminde kalmasını sağlamalıdır. Bağlantı profesyonellerinin kendi kurumlarında bunun için bir misyonu olmalıdır.
  • Afet etkisi altındaki her kurum, çalışanlarına, müşterilerine, tedarikçilerine, hissedarlarına ve tüm paydaşlarına karşı sorumluluklarını yerine getirmek için afetle ilgili çalışmaları her zaman gündeminde tutmalıdır.
  •  

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu